torsdag 2 april 2009

En stund och en sport.

Det finns en stund som jag älskar. Det är när jag är med någon (eller några) i en lägenhet och vi ska gå ut och röja eller bara allmänt gå ut och hitta på något. Det jag älskar är när någon i sällskapet säger "Ok, vi drar ut, men jag ska bara fixa mig". Den stunden är underbar. Man sitter där och väntar på att någon ska bli färdig för att sen gå ut. Det blir liksom ett sorts intro till det annars väldigt hastiga utgången. Sen älskar jag även förberedelserna när alla tar på sig skorna i hallen och folk springer fram och tillbaka för att hämta sina grejer. Snart lämnar vi alla den här platsen och ska ta oss från punkt A till punkt B. Vi är ett team och vi förbereder oss tillsammans för kvällens händelser. Kanske att det till och med är sista gången vi är tillsammans för den här kvällen då alla kanske kommer att splittras om en liten stund.

Annars har jag och Basse hittat på en sport. Den heter "vem kan väcka den andra på det mest obehagliga sättet". Reglerna är: 

Ingen avföring är tillåten.

Man får inte förstöra sängen.

Man får inte ge bestående skador (men man får ha ont i typ en dag, så att tända en tändare på någons tå är ok).

Man får inte väcka varandra om man ska upp jätte tidigt till t ex en tenta eller ett viktigt jobb.

Dessa är reglerna och de enda reglerna.... Basse kommer att få ångra sig (vad Carinas video på hennes blogg än säger).

PUSS

1 kommentar:

Maria sa...

oh goodie! Jag har som vi vet två brorsor som är 10 och 12 år äldre än mig. Råstyrka fanns det ingen att tala om, så jag är expert på att jävlas på andra sätt! Just call me ;)

Bloggintresserade