fredag 3 april 2009

En ickerökares vardag.

Jag var på krogen med Jesper och Matilda här om dagen. Då de ibland gick upp och rökte började jag att snacka med mina bordskamrater. En av dem heter Anna. Anna var ledsen. Anna är 85:a och vet inte vad hon ska göra av sitt liv. Anna har jobbat på en krog i fem år och hatar sitt jobb. Men vad fan ska Anna göra istället? Hon hade ingen aning. Sen hade hon sett det första vårtecknet den dagen. Det var den första fjärilen. Anna råkade trampa och döda den första fjärilen. Det första vårtecknet. Anna var ledsen. 

Bredvid Anna satt Martin. Martin blev förvånad när jag presenterade mig som Bruno. Martin sa att han heter Bruno i förstanamn. Martin är en skymf mot alla Brunos. Martin är en infidel! Varför heta Martin när man kan heta Bruno? Precis som hans far! Sen gick även de för att gå upp och röka. Då fick jag gå och snacka med ett annat bord.

I ett annat bord satt Ola. Eller jag tror att han heter Ola. Ola passar inte i att heta Ola. Han hade svart backslick och var väldigt stilig. Även Ola satt ensam för hans bordskamrat var och kissa. Ola såg ut som en vampyr. Ni vet den där stiliga böglooken utan att vara bög. Var det PK av mig? Nä, det var det inte... Hatar jag folk som svarar på sina egna frågor? Ja, det gör jag. Ola ägde i varje fall två klubbar. Detta var en av dem:


Ola är mannen till höger. Men han såg mycket stiligare ut i verkligheten.

Annars vill jag konvertera till islänning. De är så jävla coola, gör jävligt bra musik och har fattat något som resten av världen inte förstått. det är något vackert och samtidigt något dystert över dem. Nu var jag inte särskilt PK nu heller. Men det skiter jag i. För jag är numera en dyster men vis islänning.

puss...

2 kommentarer:

matilda sa...

meh hallå. daniel hette han ju. och det blir fett på hans klubb.

bruno sa...

daniel shmaniel shmona shmola ola....

Bloggintresserade