torsdag 25 december 2008

sista torsdagen


Om en vecka är det 2009!!

Det ska fanemig vara skönt att leva! Annars kan det kvitta!

Och nu har jag med spotify letat fram en barndomsskiva som takes me back to the blue hills! Har försökt ladda ner den nu i flera år och misslyckats, men nu äntligen får jag höra Public Enemy från mina högtalare:

"I got game, she got game, we got game, they got game, he got game."

Självklart kommer det från skivan med samma namn som låten "He got game" (1998). Varenda låt på skivan är riktigt bra!

Undrar vad den här sista torsdagen för i år kommer att föra med sig.

Säsongavslutningen på säsong fyra i OZ var heeeeelt sjuuuk.. Han får bara in dö! Vafan! Annars var säsong fyra väldigt händelserik men inte lika bra som de andra säsongerna. Men även om det var den sämsta så var den ju jävligt bra.

Om jag ståuppade skulle jag snacka om bloggar, vilket säkert många redan gör. Men det finns så mycket roligt att säga om det.

Bla hur den vanliga, "naturliga", "ickemediala" kommunikationen tar skada av detta fenomen. 

"Hej, hur är läget?"

"Har du inte läst min blogg eller?"

"Eeehhh, nä, eller jo... men jag ville dubbelkolla med ditt faktiska jag...förlåt.."

Eller...

"Hej kompis vad roligt vi kommer att ha det ikväll!!"

"Du, jag måste berätta en sak.. Det är lite jobbigt men.... ja.... jag har aids och kommer att dö inom ett år" (brister ut i gråt)

"Men jag vet redan om det juh, jag läste det på din blogg och har redan tröstat dig där genom en massa kommentarer... nu tycker jag vi pratar om något annat, jag har faktiskt suttit och tröstat dig i två dygn nu och är lite trött på ämnet.."

Nä nu ska jag skynda mig ut medan solen fortfarande är ute, har inte sett den (förutom genom persiennernas springor) på två veckor. 

Puss

1 kommentar:

Björn sa...

"and what is the deal with those blogs?"

Bloggintresserade