onsdag 5 november 2008

Nu!

Klockan är 09:52 och någonstans på teaterhögskolan är det någon som ropar ut mitt namn. Just i denna sekund borde det vara. Men jag är inte där, jag är på Rödabergskolan och bloggar. Min lektion börjar 10.40 så jag hade mycket väl hunnit. Men jag gjorde det inte. Varför då?

Jo, tackar som frågar, det är nog för att jag är lat. Lat, lat, lat, laaaaaaaat....

Men det gör inget, jag är inte ledsen för det. Jag är väldigt glad. Det är en förändringarnas tid nu. Det viktigaste är väl att Obama vann. Förstår ni att han vann!!! Men det är inte bara därför jag är glad och det är inte bara därför det är en förändringarnas tid.

Allt håller på att förändras och jag ska fanemig se till att det blir till det bättre. 2008 var inte mitt bästa år, även fast mycket bra också har hänt. Men nu jävlar!!! Det är dags att ta tag i saker och ting. Nu när jag kommit förbi gränsen då jag skitit i teaterhögskolans inträdesprov behöver jag inte stressa upp mig mer över det. Men för att jag sket i det tänker jag göra något jävligt bra av det hela.

Här kommer en slumpad wikipediaartikel sammanfattad med egna ord:

Vietnam var 1771 uppdelat i två riken. Trinhklanen styrde i norr och Nguyenklanen i söder. Tay Son-upproret var ett uppror i som bröt ut i Vietnam 1771. Tay Son ligger typ i mitten av Vietnam och det var tre bondbröder som startade upproret. De vann annhängare ganska snabbt och efter sex år lyckades de erövra hela södra Vietnam från Nguyenklanen. Sen gick de och erövrade den norra delen av Vietnam som styrdes av Trinhklanen. Sen gick de och erövrade hela norra Vietnam.

Sen kom en prins. Han ville ta över södra Vietnam och efter flera misslyckade försök så tog han hjälp av fransoserna. Då lyckades han. 1802 enade han Vietnam och utropade sig sjäv till kung... Han var förresten en av de överlevande från Nguyenklanen. Han ville alltså vinna tillbaka södra delen av Vietnam från de där som gjorde Tay Son-upproret.

Oj.. nu blev den sammanfattade slumpmässiga wikipediatexten nästan lika lång som den riktiga texten. Men det gör inget. Jag längtar tills jag får internet hemma i Hjulsta. Imorgon blir det teater, det ser jag också fram emot.

Ska göra det här till en vana. Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

hejheujjbhh
tråkigt inlägg
jo
sov godtt

asså... ,min kommentar var ett tråkigt inlägg. Dit inlägg var det mest underabaraara fina coola och sexiga inlägg på jorden.

Bloggintresserade