fredag 23 januari 2009

Like a virgin


Just nu pågår det en diskussion om Madonna och hennes klädval på bloggar lite här och var. Folk tycker att hon är för gammal för att ha på sig det hon har och jag tycker det är helt sjukt att folk tror att de har rätten att bestämma vad folk ska ha på sig. Carina den bästa, som jag brukar kalla henne, håller på att läxa upp alla dessa idioter rejält och jag kan inget annat göra än att hålla med henne. Våra argument lyder: 

Det är för fan helt upp till var och en att ta på sig vad de vill och man ska för fan kunna få känna sig sexig i vilken ålder man vill!!! Kläder har inget bäst före datum!!

Gå in på www.carrigan.blogg.se för att se argumenten direkt från the main girl herself!

Denna diskussion påminner mig dock om en annan grej jag stört mig på ett längre tag nu och det är allt jävla klagande på alla överviktiga människor. Om och om igen får jag höra hur smala människor stör sig på alla som är tjocka och "inte tar hand om sina kroppar". Folk blir liksom provocerade av folk som äter för mycket. VAFAN! Exempelvis känner jag en överviktig kille som hela tiden äter överdrivet mycket godis och sockerhaltiga drycker och sånt. Flera gånger har jag hört hur andra sagt till honom att han borde tänka på vad han äter om han vill gå ner i vikt. Först tänkte jag att det var för att vara lite schyst mot honom men då han inte gör något åt saken har jag hört hur dessa "vänliga och hjälpande" kommentarer övergått till en irritation från de andra. Jag har till och med fått höra frasen "Nu blir jag för fan irriterad!"  Självklart vet han om att han äter för mycket socker och annat skit men det är hans eget val att inte göra något åt saken!! Jag har aldrig hört honom klaga på sin vikt, men även om han säkert föredrar att vara smal så är det hans eget val att prioritera godis och fet mat framför det! Folk tror liksom att de har rätten att klaga på fetma bara för att det är synligt! Varför blir alla så himla provocerade? Jag söp fem gånger i rad förra veckan efter tentan och när jag berättar det för folk så garvar de bara. Och även om man ibland får höra ett och annat "du super väll inte FÖR mycket" eller "bara du tar det lite lugnare emellanåt" så hör jag aldrig hur folk blir irriterade.

Sen har vi även de som verkligen verkligen VILL vara smala och som konstant klagar på sina kroppar men som ändå inte kan sluta äta. Förstår folk inte att dessa människor lider som fan och att de har ett gravt beroende precis som vilket annat beroende som helst? Självklart förstår jag att en överviktig persons eller en alkoholists vänner skulle kunna bli sura på honom/henne om de märker att personen skadar sig själv och att de bara vill hjälpa personen att må bättre. Men jag talar om det kollektiva hatet emot tjocka människor. Hatet som kommer från de som inte alls är särkilt nära vän till personerna. Sen har vi faktum att allas kroppar reagerar olika till olika mycket mat. Vissa blir tjocka hur lätt som helst medan andra (bla jag) kan äta hur mycket skit som helst utan att gå upp någonting. Vi alla skulle vara mycket fetare om vi bara haft lite otur med våra gener.

Nä hörni! Nu ska jag gå äta falafel.

Puss

3 kommentarer:

sebsai sa...

Nej, fetton ska dö. det handlar om att ta ansvanr for sina handlingar! fetton kostar samhallet massa pengar, de ar med dem som med rökare, man far klaga lika mkt pa de bada! rökare och fetton!

Björn sa...

Och alkisar. Fy fan för oss alkisar!

"Jag vaknar i en trappa och jag vet inte vem jag är".

Anonym sa...

Björn.... va det där en spark till mig? =)

Och Sjuka människor... de kostar fan samhället massa! Och gamlingar och nyfödda och gravida kvinnor och militären och alla statliga utgifter! Fyfan för dem allihopa!

Och köttätare! Framförallt dom, deras beroende förstör planeten, deras egna kroppar och kostar samhället MULTUM!

Död åt alla köttätare!
Det är min slutsats

Bloggintresserade